Pysznie i zdrowo : Kasza jaglana z jabłkami

by - 17.5.16

Dziś propozycja idealna na śniadanie lub lekką kolacje, zarówno dla mam jak i maluszków (od około 10miesiąca). Zacznijcie (lub zakończcie ;-)) dzień z kaszą jaglaną na słodko.

Kasza jaglana to jedna z najzdrowszych kasz, gdyż zawiera w sobie dużo białka, potasu oraz fosforu. Jest bogata w krzemionkę, a ta bardzo dobrze wpływa na nasze włosy, witaminę E i lecytynę. Kaszę jaglaną możemy jeść na słodko, jak i ma słono - np. z dodatkiem warzyw. Gotowanie nie zabiera dużo czasu - bo ok. 15 minut, natomiast energii po jej zjedzeniu mamy na cały dzień ;-).

Przepis na dwie porcje kaszy jaglanej z jabłkiem:
  • 100g kaszy jaglanej
  • 1 jabłko
  • Szklanka mleka kokosowego lub migdałowego (może być też zwykłe krowie)
  • Łyżka ziaren słonecznika 
  • Szczypta cynamonu
  • Szczypta imbiru

Kaszę jaglaną uprażyłam na sucho w garnuszku - do momentu aż zaczęła wydzielać orzechowy aromat. Zalałam wrzątkiem i odcedziłam. Wrzuciłam ponownie do garnuszka i zalałam 2-krotnie większą ilością wody.  Tak przygotowaną kaszę gotowałam przez ok. 10 minut, po czym zestawiłam z ognia i odstawiłam pod przykryciem do wchłonięcia przez nią całej wody. Następnie wlałam mleko i podgrzałam całość. 
Jabłko umyłam, obrałam i pokroiłam w kostkę. Jeśli robisz porcję dla dziecka możesz jabłko zetrzeć na tarce. Następnie dodałam do gorącej kaszy. Całość doprawiłam do smaku szczyptą imbiru i cynamonu. 
Kaszę można dosłodzić miodem (ale uwaga miód może uczulać). 
Gotowe śniadanko przełożyłam do miseczek a na wierzch posypałam nasionami słonecznika. (jeśli Twoje dziecko jeszcze nie radzi sobie z gryzieniem to zrezygnuj ze słonecznika w jego porcji).
Smacznego!  



Może Ci się spodobać

1 komentarze

Serdecznie dziękuję za Waszą aktywność.
Jeśli obserwujesz mojego bloga, daj znać!

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować. Celem ich zbierania jest zapobieganie Spamu