Czy warto jeść bakalie?

by - 10.6.17

Orzechy i suszone owoce (figi, morele, daktyle, banany, śliwki czy rodzynki) dobrze mieć zawsze pod ręką, gdyż w przeciwieństwie do chipsów czy batoników są one nie tylko smaczną, ale też i zdrową przekąską. Czy wiecie jakie wartości odżywcze mają bakalie?

Należą one do najbardziej odżywczych gatunków orzechów. Już mała porcja pistacji zaspakaja doskonale głód, a także dostarcza organizmowi wiele niezbędnych minerałów, witamin oraz fitoskładników. Co więcej 1 porcja zaspokaja około 20% dziennego zapotrzebowania na witaminy z grupy B6, dostarczając odpowiednią ilość potasu i magnezu.  Oprócz tego, doskonale spełniają się w roli leku w różnych chorobach i schorzeniach. Obniżają poziom cholesterolu we krwi, chronią serce oraz pomagają utrzymać je w dobrej formie. Pistacje spożywane każdego dnia dostarczają organizmowi niezbędną luteinę oraz zeaksantynę, która chroni oczy przed wszelkimi chorobami.  Każdy orzech pistacji zawiera tylko trzy kalorie, stąd też nazwa dla orzechów „smukłe orzechy”. Dzięki nim mamy szansę na utrzymanie zgrabnej sylwetki oraz dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości błonnika, który wspomaga pracę układu pokarmowego. 



Porcja o wielkości garści migdałów dziennie jest nie tylko wyśmienitą przekąską, lecz również doskonałym źródłem wielu cennych składników odżywczych. Dzięki dużej zawartości białka świetnie zaspokajają apetyt, dodatkowo zapewniając prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Według ostatnich badań tylko kilka migdałów dziennie pozwala obniżyć poziom cholesterolu, poprawić kondycję serca a nawet obniżyć ryzyko zachorowania na nowotwory. Migdały są wręcz napakowane cennymi składnikami odżywczymi takimi jak: witamina E, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik, magnez, wapń czy cynk.



Rodzynki, jako zdrowy członek rodziny suszonych owoców są nie do zastąpienia. Nie ważne czy w kolorze złotym, zielonym, czy czarnym - ten przysmak lubią prawie wszyscy, zwłaszcza dzieci. Korzyści zdrowotne wynikające ze spożycia rodzynek to mi.in ulga w zaparciach, kwasicy, anemii, gorączce a także pomoc w przypadku wystąpienia dysfunkcji seksualnych. Rodzynki pomagają również w zdrowy sposób przybrać na wadze, a także mają pozytywny wpływ na oczy, zęby i kości. 



Kokos jest cennym źródłem potasu, dzięki czemu śmiało sięgać powinny po niego osoby chore na nadciśnienie. Zawiera również pewne ilości wapnia, ważnego dla anemików żelaza, magnezu, sodu oraz poprawiający cerę cynk. Równie korzystnie przedstawia się zawartość kompleksów witamin. W kokosie znajdziemy witaminę C, korzystnie wpływającą na kolagen w skórze oraz niwelująca wolne rodniki, liczne witaminy z grupy B, które wspomagają nasz układ nerwowy. Znajdziemy również cenny dla kobiet w ciąży i planujących dziecko – kwas foliowy, powszechnie znaną wśród kobiet, witaminę E – młodości oraz poprawiającą krzepliwość krwi witaminę.



Jak widzicie warto sięgać po zdrowe przekąski, rezygnując z niezdrowych czipsów czy batonów. Mam nadzieję, że Was do tego przekonałam ;) 

Więcej zdrowej żywości znajdziecie na Targroch.pl

Może Ci się spodobać

28 komentarze

  1. Bakalii niestety nie cierpię, wszelkich suszonych owoców :(

    OdpowiedzUsuń
  2. ach te chipsy kokosowe mnie zachwyciły, muszę koniecznie je wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja córka uwielbia pistacje

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszystko co kupiłaś- jem kilogramami :D
    Cudowne zdjęcia Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważajcie z orzechami ! Łatwo po nich o zaparcia ! Czipsy kokosowe jedli już w Błękitnej Lagunie

    OdpowiedzUsuń
  6. Warto warto. My uwielbiamy a zwłaszcza orzechy.

    OdpowiedzUsuń
  7. za rodzynkami nie przepadam za to moja córka bardzo lubi :)
    a pistacje najlepsze <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Wartoo !! Pistacje uwielbiam rodzynki mniej ! :) ale jemy często

    OdpowiedzUsuń
  9. No niestety pomimo wszystkich witamin jakie mają to nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nistety uwielbiam tę niezdrowe chipsy😊 ale coraz częściej sięgam też po zdrowe przekąski i zmieniam zle nawyki😊 ciekawa jestem smaku tych chipsów kokosowych😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Pistacje i migdaly mogla wchlaniac codziennie bez konca. Nawet tydzien temu kupowalam i od mojego T uslyszlam: to Twoje cgrupanie tyle kosztuje? 😂😜🙈 no taaaaak! Jestem uzalezniona. Zwlaszcza od pistacji. Moge jesc bez konca, podobnie jak moja mama 😍

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham wszystkie bakalie, z wyjątkiem rodzynek, nigdy w życiu ich już nie zjem. Zawsze wybieram ze wszystkiego rodzynki haha :D A to dlatego, że kiedyś, w młodości jadłam je dosłownie garściami i się po prostu przejadłam na całe życie hahah :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam, najbardziej pistacje :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam i zazdroszczę takich testów :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja uwielbiam, niestety Junior tylko żurawinę toleruje ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie wygląda to ichnie jedzonko, trzeba przyznać. Uwielbiam takie przekąski.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię zdrowe przekąski ale bakalie do chrupania nie zawsze mnie przekonują... Wolę surowe warzywko albo owoc. Najbardziej smakują mi marchewkowe talarki. Natomiast z bakali jeżeli już jem to orzechy nerkowca, włoskie, pistacje ale nie solone albo orzechy laskowe.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam bakalie <3 często gdy inni np, łuszczą pestki słonecznika ja zasuwam z opakowaniem rodzynek jako przekąską :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie to lepiej takich rzeczy nie dawać bo jak się przyssam to nie potrafie skończyć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam, uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam ! Mogłabym jeść kilogramami. 😊

    OdpowiedzUsuń
  22. Rodzunek nie lubię, postacje kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam pistacje,migdały, orzechy laskowe 😍😍 W najbliższym czasie muszę wzbogacić o nie swoją dietę 😍

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja kocham! Są bardzo zdrowe - warto!

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam pistacje, jednak cena..

    OdpowiedzUsuń
  26. Warto! To zdrowe i pyszne przekąski, dla każdego.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  27. Całkiem spore paczki! Ja mieszkam bakalie z owsianką i jogurtem greckim, a do tego banan lub winogrona- pycha!

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Waszą aktywność.
Jeśli obserwujesz mojego bloga, daj znać!

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować. Celem ich zbierania jest zapobieganie Spamu

Reima kids