Zalety błonnika - dlaczego warto go jeść

by - 25.2.18

Nasza dieta powinna być bogata w błonnik - za pewne słyszeliście te słowa nie raz. Jednak czy zastawialiście się co to tak na prawdę znaczy - po co nam ten składnik ? Szerokie i dobroczynne zastosowanie błonnika w naszej diecie nie ulega wątpliwości. Działanie jego ma nieceniony wpływ na funkcjonowanie organizmu. Dlaczego powinniśmy spożywać dużo błonnika?


Prawidłowa praca jelit
Błonnik znacznie wspomaga prawidłową pracę jelit. Wpływa w dużym stopniu na dobrą przemianę materii, dlatego polecany jest u osób, które mają z tym problem. Ponadto błonnik jest kluczowym składnikiem, jeśli chodzi o zapobieganie raka jelita grubego. Dzięki niemu pokarm przechodzi znacznie szybciej przez nasze jelita.

Odchudzanie
Dobrą wiadomością dla odchudzających się jest to, że błonnik znacznie przyśpiesza nasz metabolizm. Gdy spożyjemy posiłek wzbogacony o błonnik, nasz żołądek jeszcze długo będzie czuł się syty i nie zawoła o kolejną porcję. Ważny jest również fakt, że działa on też na glukozę we krwi - pomaga obniżyć jej poziom.

Cholesterol
Lekarze polecają spożywanie produktów i posiłków o dużej zawartości błonnika, gdyż obniżą on zawartość złego cholesterolu w naszej krwi. Nie jest to jakieś znacząco wielkie obniżenie, jednak dieta bogata w błonnik pomaga zmniejszyć ryzyko zachorowalności na choroby wieńcowe. 


Zmniejszone ryzyko zachorowań na choroby nowotworowe
Błonnik jest szczególnie ważny w młodym wieku, ponieważ jego niedobór może doprowadzić do poważnych dolegliwości w dorosłości. Ma on szczególną właściwość, która polega na zmniejszeniu stężenia estrogenów w organizmie, a dzięki temu ryzyko zachorowań na choroby nowotworowe jest znacznie zmniejszone. Dzieje się tak gdyż, błonnik zmniejsza wchłanianie toksyn z treści pokarmowej.


Jak widzicie zastosowanie błonnika w codziennej diecie ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie i zdrowie naszego organizmu. Gdzie zatem mamy go najwięcej? Błonnik to element produktów pochodzenia roślinnego. Znajdziemy go najwięcej przede wszystkim w warzywach i owocach oraz produktach pełnoziarnistych. Dostępny jest także w sklepach w postaci proszku, który zapewnia nam odpowiednią suplementację. Ja zdecydowałam się na błonnik z Oleofarm, gdyż został on dodatkowy wzbogacony w żywe kultury bakterii. Można go podawać również dla dzieci juz od 12 roku życia. 

Wiedzieliście o zbawiennym działaniu błonnika na nasz organizm?

Może Ci się spodobać

47 komentarze

  1. Nigdy nie wdrazalam sie w temat dotyczacy dzialania blonnika. Moja wiedza na ten temat byla bardzo okrojona. Ale teraz juz wiem, na co ma on wplyw. Warto siegnac.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak nie raz słyszałam o tym że moja dieta powinna być bogata w błonnik ale nie brałam zbytnio tego pod uwagę czy coś ma go czy też nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że pierwszy raz widzę błonnik w takiej postaci. W gotowych produktach, warzywach, owocach i w tabletkach to wiedziałam ze jest ale tu z Oleofarmem mnie bardzo zaskoczyłaś 😃😃

    OdpowiedzUsuń
  4. Błonnik to podstawa naszej diety i powinno sie o tym pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  5. od co najmniej 10 lat błonnik stale gości w mojej diecie w formie suplementów takich jak sprasowane tabletki, nasiona babki jajowatej i płesznik oraz właśnie takie produkty jak ten.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś czytałam o tym. Muszę zacząć go przyjmować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawidłowa praca jelit jest bardzo ważna, a błonnik w tym jej pomaga. Bardzo wartościowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ten błonnik i gości on na stale w mojej diecie myślę że wiele ludzi nie wie ile potrafi dobrego zdziałać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiedziałam o błonniku tylko jako wspomagaczu pracy jelit

    OdpowiedzUsuń
  10. dobrze wpływa i nie dobrze. Ja nie mogę zbytnio dużo go jeść przy pewnych dolegliwościach musi być jedzony z umiarem.
    Tak samo jak ryż, czy kasza czy chleb Graham wcale nie jest zdrowy, wszystko zależy od diety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście wszystko zależy od schorzeń i zalecanej diety - ale ta zasada dotyczy wszystkiego , nie tylko błonnika ;)

      Usuń
  11. Nigdy wczesniej nie uzywalam tego typu dodatkow do diety ale widze ze warto sie tym bardziej zainteresowac

    OdpowiedzUsuń
  12. Staram się zdrowo odżywiać, więc błonnik biorę z natury, jednak to fajna alternatywa dla tych którzy nie mają czasu przygotowywać zdrowych posiłków.
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie kupowałam go w takiej postaci - nie wiedziałam, że tak można ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Staram się jeść błonnik regularnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. fajnie ze mozna zlaezc blonnik w takiej postaci

    OdpowiedzUsuń
  16. Oczywiście o błonniku wiedziałam i jego właściwościach i często wykorzystuję do owsianki na śniadanie;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajnie, że o tym piszesz bo mało osób ma świadomość jak ważne jest spożywanie odpowiedniej ilości błonnika :)

    OdpowiedzUsuń
  18. JAsne że znma działenie błonnika, czasem nawet sama go sobie aplikuje. Jednak tej marki jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  19. zdrowie odżywianie to temat rzeka, niestety nie wiedziałam o błonniku, ale Twój post nieco przybliżył mi ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Musze sięgać po niego częściej.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja długo z błonnikiem nie wytrzymuje, bo zwyczajnie mi nie smakuje :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo przydatny wpis :) Nigdy nie wgłębiałam się tak bardzo w pożyteczność błonnika :)

    OdpowiedzUsuń
  23. O tym ze blonnik jest taki dobry wiedzialam ze studiow. Ale nigdy nie wprowadzilam go do swojej diety

    OdpowiedzUsuń
  24. Błonnik w diecie jest bardzo istotny. Ja przez pewien czas przyjmowałam błonnik primavitalny i dawał niesamowite rezultaty.

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo lubię produkty z dużą ilością błonnika. O jego dobroczynnym działaniu dowiedziałam się tak naprawdę niedawno, gdy musiałam przejść na dietę przez problemy z tarczycą.

    OdpowiedzUsuń
  26. Kiedyś jadłam błonnik, dodawałam do wielu dań, ale jakoś... zapomniałam o nim :P

    OdpowiedzUsuń
  27. W związku ze zmianą nawyków żywieniowych chętnie sięgne po błonnik. Dzięki Twojemu wpisowi zdobyłam nową wiedzę, którą na pewno wykorzystam w najbliższych dniach. Zdecydowanie polecę ten produkt również innym, bo przecież zdrowie mamy jedno i należy zwracać uwagę na to co się spożywa.

    OdpowiedzUsuń
  28. Kiedyś próbowałam jeść błonnik, ale obecnie po prostu staram się go dostarczać z jedzeniem. Trzeba jednak pamiętać o piciu więcej wody, aby nie było problemów z trawieniem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie jem błonnika, ale bardzo dużo dostarczam go z jedzeniem do swojego organizmu :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja ze względów zdrowotnych musze przyjmowac blonnik i bardzo go lubie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja jem dużo produktów z dużą zawartością błonnika, samego nie spożywam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie wiedziałam, że błonnik ma aż tyle zalet :) Muszę go kupic :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Obecnie nie jem błonnika ale muszę do niego wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  34. Kiedyś próbowałam się z nim zaprzyjaźnić w takiej formie, ale jest trudno. Wiedziałam o jego dobroczynnych właściwościach. Może powinnam znów się do niego przekonać, będzie bardzo pomocny przy mojej diecie i ćwiczeniach.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja staram się spożywać odpowiednie ilości błonnika poprzez dietę, jem jabłka i nasiona chia

    OdpowiedzUsuń
  36. Z tego co widzę to powinnam wpriwadzić wiecej blonniku do swojej diety.

    OdpowiedzUsuń
  37. Sporo zalet ma więc chyba warto. Chętnie przeczytałabym o przepisach z jego użyciem :)

    OdpowiedzUsuń
  38. czesto dodaję błonnik do koktajli

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja wspieram się błonnikiem w tabletkach.

    OdpowiedzUsuń
  40. Szczerze mówiąc nie wiedziałam że błonnik jest dla nas aż tak wazny. Ciesze sie ze trafiłam na twoj wpis.

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja uwielbiam pieczywo z dużą zawartością błonnika, ostatnio często je jem.

    OdpowiedzUsuń
  42. To prawda, błonnik może zdziałać wiele dobrego dla naszego organizmu. Staram się spożywać produkty zawierające błonnik, choć nie zawsze mi to w praktyce wychodzi;D

    OdpowiedzUsuń
  43. U mnie ze względu na problemy trawienne zawsze musze mieć w diecie największa ilość błonnika :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wiedziałam, że błonnik wspomaga w odchudzaniu, ale nie wiedziałam, że ma aż tyle dobrych właściwości. chyba zacznę spożywać:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Jakoś jednak wolę korzystać z naturalnego błonnika

    OdpowiedzUsuń
  46. No to teraz dałaś mi światełko w tunelu ! Muszę zakupić błonnik jeśli ma pomóc mi w zmianie metabolizmu, bo osobiście mam z tym mega problem ;/

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za Waszą aktywność.
Jeśli obserwujesz mojego bloga, daj znać!

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować. Celem ich zbierania jest zapobieganie Spamu