Gdzie warto pojechać na wypoczynek?

by - 4.10.18

Chociaż już od paru lat mieszkam w centrum Polski, to jednak moje serce jest ciągle z moimi rodzinnymi stronami, czyli Mazurami i Podlasiem. Dlatego też zawsze kiedy tylko mam okazję wybieram się tam, chociażby na krótki wypoczynek. Tam też udałam się w moja małą podróż poślubną, ale także wybraliśmy się na rodzinne wakacje już we troje. Miejscowością w jakiej spędzaliśmy nasze małe wczasy jest Giżycko. Okazało się, że jest to idealne miejsce zarówno dla osób młodych zaraz po ślubie ;), jak i dla rodzin z dziećmi. Każdy wróci stamtąd wypoczęty i z pięknymi wspomnieniami.

Giżycko to miasto położone w województwie warmińsko-mazurskim. Znane również z tego, że jest stolicą żeglarstwa w Polsce. I nie bez powodu, gdyż w mieście znajduje się 11 portów żeglarskich, a także pas startowy dla samolotów sportowych. Oprócz tego znajduje się tu wiele ciekawych miejsc, wartych zwiedzenia.

My oczywiście jako fascynaci historii swoją wycieczkę zaczęliśmy od Twierdzy Boyen - pruskiej twierdzy obronnej. To ośrodek o powierzchni około 100 hektarów, położony pośród lasu. Przeznaczona dla 3000 żołnierzy, nigdy nie była zdobyta.

Jeśli chodzi o czas na zwiedzanie to trafiliśmy świetnie, gdyż odbywała się tam jedna z imprez, mianowicie rekonstrukcje wydarzeń historycznych. Była to niezła frajda dla Julii, gdyż mogła przenieść się na chwilę w zamierzchłe czasy. Oprócz takich imprez organizowane są tam także zloty motocyklistów, a także koncerty w amfiteatrze położonym przy fortyfikacji.

Kolejnym punktem na naszej mapie wycieczki był most obrotowy. To wspaniała konstrukcja pozwalająca przebyć Kanał Łuczański. To dogodne połączenie miasta z twierdzą Boyen. Ciekawostką jest, że jest to jeden z kilku tego typu mostów w Europie. Wpisany na listę zabytków. To co jest w nim wyjątkowe to sposób zwodzenia w bok, a nie do góry, jak to było wykonywane w tradycyjnych tego typu konstrukcjach.

Zaraz za Mostem Obrotowym trafiliśmy na przystań statków Żeglugi Mazurskiej. Jako, że Julia jest fanką wszelkich pojazdów, czy tych lądowych, czy wodnych to nie mogliśmy odmówić sobie przyjemności i nie skorzystać z rejsu po okolicznych jeziorach. W ten sposób dotarliśmy do Mikołajek, które leżą nieopodal Giżycka. Po skończonych rejsach wygrzewaliśmy się na plaży miejskiej, gdzie mogliśmy zażywać kąpieli wodnej na strzeżonym kąpielisku. Jest to ważne szczególnie, gdy wybieramy się na wakacje z dzieckiem. Znajduje się tu także boisko do siatkówki plażowej, koszykówki i piłki nożnej, skatepark i tory dla rolkarzy oraz wypożyczalnia sprzętu wodnego.

Giżycko to idealne miasto zarówno dla osób lubiących aktywny wypoczynek na wodzie, jak i tych, którzy trzymają się raczej blisko lądu i wolą spacerować, czy leniuchować na plaży. Odnajdą się tu zarówno rodziny z małymi dziećmi, jak i pary bezdzietne. Warto poznać to miasto, szczególnie w miesiącach wakacyjnych, gdy tętni życiem. Turyści mają wtedy do wyboru na prawdę mnóstwo atrakcji, myślę, że każdy z Was znajdzie wśród nich coś dla siebie.

Może Ci się spodobać

31 komentarze

1. Chyba nigdy tam nie byłam, chyba czas to zmienić i zaplanować jakiś weekendowy wypad. :)

2. Nie byłam jeszcze w Giżycku ale z chęcią odwiedzę te miasto ❤

3. Mąż namawia mnie na spędzenie wakacji w Giżycku

4. Kiedyś byłam w Giżycku na wakacjach, kilkanaście lat temu. w niedzielę w końcu wyjeżdżamy w góry

OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy tam nie byłam, ale skoro tak zachwalasz to muszę koniecznie się tam wybrać :)

6. Nie byłam tam jeszcze, ale wojskowe "zabytki" jakoś malo mnie interesują, bylam niedawno w Toruniu i ogladąlismy coś podobnego... nie dla mnie. wole starocie, zabytki, legendy z "duszą" ;)

Odpowiedzi
    1. A czego Ci brakuje w takim forcie ;o przecież to jest wlasnie z dusza ;) poza tym Gizycko to nie tylkoten fort . to piekne jeziora i cudowne tereny. Moze kiedyś się skusisz :)

Usuń
  7. Świetne zdjęcia, ja bardzo lubię wyjazdy :)

OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie byłam w Giżycku, ale widzę, że warto tam pojechać.

9. Nie znam tego miasta jednak chętnie bym je odwiedziła

10. Nie byłam tam jeszcze, ale widzę, że warto :)

OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię Giżycko i częso jeżdzę tam wypocząc. Mam w sumie nie daleko więc tym bardziej jest to często odwiedzane miejsce.

12. chciałabym tam kiedyś pojechać :)

13. Nigdy nie byłam w Giżycku ale wygląda na to że jest tam nie dość że ładnie to jeszcze jest tam co robić całą rodzinę więc może kiedys się wybierzemy na rodzinny wyjazd.

14. Ciekawe miejsce, pełne historii jak widać ;)>

15. świetne miejsce, widzę, że warto zwiedzić

16. Wiele razy byłam na wakacjach w Giżycku. Piękne miejsce, w którym na spokojnie można odpocząć i zrelaksować się.

OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy tam nie byłam ale widoki są kuszące :)

18. Ja bardziej wole polnocne rejony Polski. Chetnie bym odwiedzila Gizycko. Lubie i spacerowac, a widze, ze tu jest gdzie, i leniuchpwac na plazy. Podoba mi sie.

19. Nigdy nie bylam w tej miejscowosci ;)

OdpowiedzUsuń
  20. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie byłam na Mazurach, choć kawał naszego kraju zwiedziłam.

21. Nigdy tam nie byłam, ale może któregoś roku wybiorę się tam :)

22. Mnie tam jeszcze nie było, ale mam nadzieję, że jeszcze się tam wybiorę;>

OdpowiedzUsuń
  23. Pojechałabym tam z miłą chęcią, ogólnie jest mi potrzebny odpoczynek i to bardzo!

24. Giżycko to jedno z moich ulubionych mazurskich miast :)

25. W Giżycku mam rodzinę i swego czasu byłam tam bardzo często, piękna miejscowość !

OdpowiedzUsuń
  26. Chętna jestem na taki odpoczynek. Uwielbiam łączyć relaks ze zwiedzaniem, a ta miejscowość się do tego świetnie nadaje. Być może następnego lata podczas urlopu odwiedzimy właśnie Giżycko.

27. Słyszałam o tym miejscu i opinie naprawdę zachęcają do przyjazdu. Może wybiorę się tam z mężem i córką. Przyda nam się taki wypoczynek

28. Choć mieszkam niedaleko to jeszcze nigdy tam nie byłam. muszę się kiedyś wybrać.

OdpowiedzUsuń
  29. Bylam, zwiedzalam i planuje jechac ponownie. Bardzo urokliwe miasteczko.

Serdecznie dziękuję za Waszą aktywność.
Jeśli obserwujesz mojego bloga, daj znać!

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych. Dane te przetwarzane są dobrowolnie i w każdej chwili możesz z tego zrezygnować. Celem ich zbierania jest zapobieganie Spamu